2041
Fény! Felajzott fotonok ordítanak a levegőben. Minden ragyog, minden tele van pattanásig feszült elektromossággal. A valóság millió parányi darabra bontva, majd újra egymáshoz erőszakolva egy hengerpalást szeleten. Térhatású kamerák harapnak ki egy szeletet a térből, majd valahol máshol egy más időben összerakják ugyanúgy. Televízió. Digitalizált tükörképe a valóságnak. A tér egy eldugott pontján esemény, a vetített adáskörzetekben szenzáció. Világpremier.
Egy arc. Meggyötört szentség. Bőr alatt összezúzott pofacsont. Inkább kínzás, mint vallatás. A csapzott hosszúhajon töviskoszorú, alatta diódák sértette fejbőr. Elektromessiás! Csak ma, csak most, mindenki otthonában.
Az archaikusnak ható test a bejárat előtt áll, kint tűzijáték. Az emberek a hétköznapjaikat ünneplik Három órája tart a show, ő a főszereplő. Most vár. Már órák óta csak vár. Csak a megfelelő pillanatban lép be. Nem tévesztheti el, itt Ő a főszereplő. Már mindegy, a sors beteljesedett. Keresztre feszítés. Minden csatorna közvetíti. Kultúrszerda. Az Eretnek Evangéliuma. Egyenes adásban! Utolsó megjelenés. Vagyis a nagy visszatérés. Az embereknek mindig meg kell gyilkolni a megtestesült Istent. Máskülönben az egyház hiteltelenné válna. Az ő feladata az Istengyilkosság. A tömegé a bűntudat.
Halk szisszenés, az ajtó szétnyílik. A retinájára csapódó trillió wattok elvakítják. Örömrivalgás. Üdvrivalgás? Vagy csak vért akarnak, azért hörögnek, mint az éhes állatok? Hát tessék! Frissen felvarrt arcú asszonyok jöttek el izmos fiatal férjeikkel megnézni a megfeszítést. Fedett előadás, kint villámlik. Bent is. A benti nagyobb, az egész földön egy időben látható és hallható, élő egyenesben.
Belép! A hatás óriási. Többen elájulnak, a habkönnyű nanoruha erőterében zavar keletkezett, a hősszabályozó chip elromlott. Gépek által mesterségesen fenntartott sejttenyészet. Test. Biorobotok. A csend menekültjei.
A zene felfokozódik. Szuperplayback. Az eredetinél sokkal jobb hanghatás! Effektet teszik még drámaibbá Isten gyermekének belépését. Szuperplán. A képernyőn tisztán kivehető arcélek, több kameraállásból megmutatva a sebeket közelebbről is. A tesztoszteron, adrenalin és endorfin érték a vérben, százalékban kifejezve a képernyő alján fut végig. A pulzus és vérnyomás határértéken, pirosan villog a bal felső sarokban. A képernyő jobb felső sarkában, a mérhető szenvedés, a testi fájdalom viszonyszáma egy és száz között. Felfoghatatlanul hiteles kép-a-képben rendszer, az egész férfi, ahogy ott áll vállán a rusztikus króm-molibdén kereszttel, a valósággal megegyező élményt nyújt.
Lassan elindul. Lépései alatt a padló apró kockái felvillannak. Pszichedelikus ábrák futnak végig a háttérben. Gyönyör és szórakozás. Kétoldalt áttetsző angyalok énekelnek. Igaziak. Az egyház ajánlotta fel őket a műsorhoz. A Médiaegyház adószáma, a GlobálNet elérhetősége mellett.
Ma este Isten gyermeke fő műsoridőben a menybe megy! Több csatornás audió kommentár és biblia magyarázat párhuzamosan a műsor ideje alatt a tőzsdei árfolyamokkal. Utána vetélkedő és bibliai tárgyak vására a Tele Shopban.
Huszonhét… huszonnyolc. Huszonkileeeenc! Ez az őrület, a bőrömön érzem! Nem is tudom, hogyan tudtam eddig eljönni. Szétreccsent a bőröm, mint valami olcsó ruhaszövet, úgy feslett elő belőle a húsom. Micsoda fájdalom! Hetvenhármas. Lehetetlen. Látom az fájdalomindex számot térben megjelenni az aréna fölött. Ennél sokkal több is lehet. Még a nyolcvanhetes eszméletvesztési szint is messze van. A műsorvezető átölel. Félmeztelen olajos testű testépítő férfiak addig megtartják a keresztet. Lihegek. Szójátékot mond, villámtréfa. Mennydörgés követi. Mit mond Isten, miután megteremtette a világot? Bocs! Röhögés, ami üdvrivalgásba megy át, majd az arcomba vágódik a narancssárga mikrofon. Nem tudok megszólalni, csak lihegek. Véres nyálbuborékok pattannak szét a mikrofon szivacsán.
– Nem valami bőbeszédű az arc, pedig kétezer évente van rá lehetősége hogy…
Nevetés.
–… hogy megnézze a Keresztre feszítést, ma éjjel éjfélkor egyenes adásbaaaan – fejezi be az előző mondatot.
Emlékszem! Honnan? Istenem! Most jön a római a lándzsával. Nem, előbb feltesznek a keresztre Ráriadok a történtekre. Micsoda élethű reklámbejátszása a ma esti közvetítésnek! Teljesen ott éreztem magam, a vállamon éreztem a kereszt súlyát. A Kín, a szenvedés, minden valóságos volt! Csodálatos! Vannak csodák.
Már felállították a keresztet. A műsorvezetőt egy daru emelte félszáz méter magasra és onnan ordít. Nehéz elhinni, hogy fedett csarnok. A kivetítőn a tömés is látszik a fogában.
– És hölgyeim és uraim ma este itt dél-Amerikában kétezer-egyszáznegyvenegyben, az, Isten által személyesen hitelesített, uralkodó Médiaegyház és a Világkormány jóvoltából Isten gyermeke, hivatalosan megfeszíttetik. Szimbólumaként a szénalapú intelligenciát létrehozó Isten elutasításaként. A Bűn nemcsak édes, de színes, jó illatú, selymesen buja és ezerszer hevesebb, mint egy orgazmus. A Sátán, istenképében tette ránk parancsait, mely vissza fogta érzékszerveinket, elutasítva ezzel a test a hús az anyag adta gyönyört, ami a valós Isten valódi ajándéka.
– Éljen a Szent Gyönyör és le az aszketizmussal! Négy millió ember ordít egyszerre. Ennyire tervezték a csarnokot.
Skizofrén nő diadalittas sikolya. A benne élő két ember most végre találkozik. A boldogság csak rövid ideig tart. Az egyik növényevő és Mozart rajongó, a másik alkoholista utcalány. Vita a test helyes tartásáról, az élet céljáról és megélt élet adta minőségbeli szociális élet kínálta lehetőségeiről és azok elszalasztásáról. Hatalmassá dagasztott lelkiismeret furdalás. A megoldás öngyilkosság. Négyes csoportokban követik el a pálya szélén, a pomponos lányok helyett. Egyházi rendezvényeken a pomponos lányok megjelenése tilos. Morális dolgokban az egyház nem ismert tréfát.
A kereszt a helyén. Lányok tangában. Őket a kormány alkalmazta, rájuk nem vonatkozik az egyházi tilalom. Átköltött zsoltárokat énekelnek gúnyosan, furcsa hangszereléssel. Mi ez? Nagyon gyors ez az a tempó. Nem tudom követni. Atyám, látod őket? Nem akarok itt maradni, tégy csodát és vigyél el engemet! – írják ki a gondolatait. A diódák a haj alatt, a töviskoszorú alatt. Karok ragadják meg, és a magasba repítik. Levegőbe dobálják, míg az angyalkórus is csatlakozik a tangás kórushoz. Legalább hatezren lehetnek. Nehéz megmondani áttetszők és egy egymás mögött is lebegnek takarásban. A zene teljesen megőrjít. Finom vékony hangok furakszanak a bőr alá a húst sózni.
Micsoda műsor!
Hát mégis? Hát újra? Pedig figyelmeztettem őket, hogy megint eljövök. Persze, tudták csak a világ változott. Nehezen lélegzem. Megvertek és bevérzett a tüdőm, a számba fújtak valami mentolos gázt, talán azért tudok egyáltalán lélegezni. Háromszor estem el a keresztel, a félmeztelen csokornyakkendős férfiak a táncoló lányok elején, akik utánam jöttek, mindig rúgtak rajtam egyet, hogy tapsra ingereljék a közönséget, de végül mindig segítettek. Most áll a kereszt, a króm-molibdén szimbólum fényárban. Körülötte hidegtűz. Atyám, micsoda show!
Pillanatnyi csend. Nem a békességes sima, hanem az a durva vákuumos, ami után tudod, hogy több millió watt fog a hallójárataidba sikítani. Ezt várod, ez teremti a vákuumot a létezésben. Micsoda hatásvadászat. A csendben a pillangó száll. Visszafojtott lélegzetek. Megrebbenti a szárnyát szinte hallod a levegőt. Megmozdul a föld. Lőn világosság! Hatalmas fényrobbanás! Atyám itt vagy!? Lassan emelkedem, vár a mennyország…
Antigravitációs felvonó. Lassan emelkedem. Félek. Elindul az orrom vére. Sós vas íze van, mint a nyállal elkeveredett izzadtságnak. Szédülök. Alattam mélység. Felettem? Atyám, miért hagytál el engemet?! És újra csak fényrobbanás. Erre a mondatra vártunk. Már alig látom. Talán mégsem? Csak egy kivetítő gyulladt ki a kupolában. Azt hittem, hogy… Látom a többszázezer fős tömeget ordítani. Tombolás ez, őrjöngés, vagy ünneplés? Keresztényeket az arénába az oroszlánok elé!
A vénámba feldugott mikrochip viszketni kezd. Fájdalom. A képernyőkön mindenki láthatja mekkora a fajdalomindex. Furcsa innen fentről azért csak minden más. Majdnem békességes. Ordítanak és mocskolódnak, de gyűlöletet nem látok a szemükben. Korcsok, még gyűlölni sem tudnak, csak show ez nekik semmi más.
Furcsa dallam száradt a torkomra, anyám énekelte régen. Nagyon szép volt. Valami nyugodt szomorúság volt mindig a szemeiben és valami kedves mosoly ajkain. Ez a szenvedés? Emlékszem a kezére, finom hosszú ujjak. Amikor arcomat simogatta, becsuktam a szemem, s csak a térdemre hulló könnyekből tudtam, hogy ilyenkor mindig sír. Még most is ott vannak a nyomai. Ujjbegyei cirógatták homlokom, s tenyere államat csókolta végig. Tudtam, hogy az angyaloknak van ilyen keze. Igen, sokat sírt, de arcán csak a mosoly ráncai maradtak meg. Most ott van lent az aranyruhás médiakatonák gyűrűjében. Tudom most nem sír.
Ó, Atyám mit tettél vele!
Ha reá nézek gyermek, vagyok, nem megváltó. Ölében pihenném ki, hogy ember vagyok. Vére hullató fecskefű. Csin-csillag. A széna friss illata. Az emberek savas verítéke. A szél, a tűz, a szerelem és a gyűlölet. Egy korty friss vizet inni, aztán megtörölni a számat a gyolcsingem ujjába. Visszhangnak kiáltani. És a csend. Az űr. Anyám szemének végetlenje. Kreol arcán harmatok. Virágot szedni a réten és incselkedni a kutyával. A felégetett erdő nehéz szaga és a rügyek finom íze. A frissen mosott hajam tánca a csontos vállamon. A kupában elkevert vér testvérisége. A gonoszság. A harc, a féltékenység. A győzelem. A kín, a mosoly. A fátyol.
Az élet.
A reklám után visszajövünk!
2 Responses to Kocsis László: 2401
Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Meta
SF linkek
Legutóbbi hozzászólások
Meta
SF linkek
Média-Krisztus. (BKK)
Sf is meg nem is, de nagyon jó. (VL)
Gratulálok!
Nagyon tetszik! 🙂
Zsuzsi